Przed wami ślub!

Jeśli przed wami ślub w waszym budżecie musicie wydzielić stosowne oszczędności na salę weselną. Dla par które poważnie podchodzą do rozliczenia finansowego istnieje kilka wskazówek, które nie pozwolą na zbytnie „rozpędzenie” się z wydawaniem pieniędzy. A nie da się ukryć, biznes na imprezach weselnych, biorąc od uwagę młodych mających wiele na głowie, zrobić da się bardzo łatwo.

Czterocyfrowa sumka

pierścionek

Autor: Parekh Cards
Źródło: http://www.flickr.com

Przedślubnym zabiegom związanym z wydatkowaniem praktycznie nie ma końca. Panna młoda musi wyglądać zjawiskowo, nie tylko w kontekście słów zachwyconego i kochającego męża. Ceny nowych sukien z salonu zaczynają się od kilkuset złotych, a po doliczeniu pozostałej części garderoby i makijażu wyjdzie więc sumka czterocyfrowa. Pan młody również nie oszczędzi na stylizacji – elegancki garnitur na miarę. Młodych nie może ominąć tradycyjny rytuał obrączkowy, za które zapłacą przeciętnie około pięciuset złotych. Na tym tle zaproszenia ślubne i dojazd do bliskich z rodziny i znajomych wyglądają jak sprawy groszowe. Do wszystkiego należy doliczyć samochód z kierowcą… W tej wyliczance nadchodzi kolei na lokal, który w jednym słowie określa szereg dodatkowych powinności. Za którymi idą rzecz jasna koszty.

Lokal wyznacza klimat zabawy

Wybranie lokalu powinno nastąpić za porozumieniem małżonków. Wybranie miejsca pod zabawę weselną oznacza jednocześnie zdecydowanie się na konkretny charakter wesela. Inny będzie on w restauracyjnym lokalu, inny w remizie straży pożarnej, jeszcze inny w ekscentrycznym miejscu jak muzeum, czy… wesołe miasteczko. Najwięcej dopłacą młodzi za organizację wesela w pałacykach i luksusowych hotelach. Standardowe ceny liczy się o „talerzyka” – te wahają się od stu do nawet trzystu złotych za głowę. Sam najem sali weselnej przy wysokim standardzie wynieść może około dwóch tysięcy złotych.

Mówi się, że w szaleństwie jest metoda. W sprawie imprezy ślubnej biznes jest bezlitosny, za każde udogodnienie jak choćby krojenie tortu czy dostarczenie napoi bezalkoholowych, rosną koszty imprezy. Kluczowe jest spisanie wszystkich tych udogodnień i zapamiętanie, by na weselu nie pojawiły się kosztowne niespodzianki.